czym są implanty?

Piękne uzębienie gwarantuje estetyczny uśmiech, a także zdrowie. Jeżeli stracimy ząb, lub konieczne będzie jego usunięcie możemy czuć duży dyskomfort. Najlepszym sposobem na poprawę humoru, stanu uzębienia, a w konsekwencji również naszego zdrowia, jest wstawienie implantu, czyli śruby, która zastępuje nam korzeń zęba.  Dopiero na tej śrubie – wkręconej w żuchwę lub kości szczęki, możemy zamontować koronę, która odbudowuje widoczną dla nas część zęba.

To właśnie dzięki implantom możliwe jest przywrócenie uzębienia i poprawienie mechaniki żucia. Implanty imitujące naturalny korzeń zęba wykonane są z cyrkonu lub tytanu. Jeżeli śruba zintegruje się poprawnie z tkankami pacjenta, możliwe jest zamontowanie korony ceramicznej lub porcelanowej. Zaletą nowych zębów jest fakt, że nie poddają się próchnicy, ale także wzmacniają pozostałe zęby.

Kiedy należy zdecydować się na implanty?

Kiedy można wszczepić implant? Jeżeli pacjent nie posiada już żadnych ubytków w obecnym uzębieniu. Także, jeżeli pacjent nie ma już zawiązków zębów stałych, kiedy jego organizm nie toleruje i nie przyjmuje protez. Decyzję o wstawieniu implantów poprzedza wizyta u stomatologa zakończona wykonaniem zdjęcia RTG. Nie ma możliwości, aby pacjent mógł mieć jakąkolwiek chorobę jamy ustnej. Konieczne jest również usunięcie kamienia nazębnego czy płytki nazębnej. Wszczepienie implantu wykonuje się przy miejscowym znieczuleniu. Trzeba bardzo dokładnie i sterylnie przygotować miejsce pod wszczepienie implantu.

W jakim czasie po utracie zęba najlepiej wykonać zabieg implantacji?  Po wizycie u dentysty, który dokładnie zbada stan naszego uzębienia i poinformuje, czy istnieją jakieś przeciwskazania do wykonania zabiegu. Jeśli jednak nie, warto wiedzieć, że najlepszy czas na wszczepienie implantu, to około 8-12 tygodniu od usunięcia lub utraty zęba. Dlaczego? Dopiero po tym czasie, powstaje nowa kość. Dzięki wszczepionemu implantowi, nasza nowa kość zacznie się szybko regenerować i zagęszczać. Po dłuższym czasie niż 2-3 miesiące, kość szczęki zacznie zanikać, co może uniemożliwić odtworzenie zębów.