szyna relaksacyjna

Wkładka na zęby do spania zapobiegająca zaciskaniu szczęk

Najnowsze badania wykazały, że aż 4 z 10 Polaków zaciska szczęki lub zgrzyta zębami w trakcie snu. Wskutek intensywnych nocnych skurczów mięśniowych lub zgrzytania zębami może dojść do zaburzeń kurczliwości mięśni zwarciowych co objawia się bólem. Nieświadome nocne zaciskanie zębów lub zgrzytanie zębami może być przyczyną chronicznego bólu głowy, mięśni karku , żwaczy i stawów lub migreny. Innymi objawami mogą być: szumy w uszach, ograniczona ruchomość żuchwy lub głowy, trzaski i przeskakiwania w stawach skroniowo-żuchwowych, ścieranie i pękanie zębów oraz ubytki klinowe. Ciekawe jest to, że zaciskanie zębów występuje głównie w nocy, jest ono zupełnie nieświadome i jeśli nie towarzyszy mu zgrzytanie zębami, to nie dochodzi do urazu zębów dlatego jest dość trudne do zdiagnozowania. Przyczyn zaciskania lub zgrzytania zębami może być kilka, ale najczęstszą przyczyną jest stresujący tryb życia.

Szyna relaksacyjna co to jest?

Szyna relaksacyjna pomaga zredukować intensywność odruchowej aktywności mięśni w trakcie zaciskania i zgrzytania zębami. Z chwilą ograniczenia intensywnych skurczów mięśniowych przez szynę znika możliwość zgrzytania lub zaciskania zębów, a tym samym zanikają te charakterystyczne objawy.

Leczenie szyną relaksacyjną Warszawa Ursus Włochy

Czas trwania leczenia przy użyciu szyny relaksacyjnej jest indywidualny u każdego pacjenta. Wielu pacjentów odczuwa wyraźną ulgę już po jednej nocy, inni po miesiącu. Złagodzenie dolegliwości występuje zwykle w przeciągu kilku dni, natomiast całkowite wyleczenie i oduczenie się zaciskania zębami w nocy trwać może kilka miesięcy.

Wykonanie szyny relaksacyjnej Warszawa

Do wykonania szyny relaksacyjnej potrzebne są dwie wizyty. Na pierwszej wizycie lekarz stomatolog bada warunki zgryzowe, obecność węzłów urazowych w obrębie zębów i dokonuje kwalifikacji do leczenia szyną zębową. Następnie pobiera wyciski na podstawie, których technik dentystyczny wykona szynę relaksacyjną. Na drugiej wizycie lekarz sprawdza jej dopasowanie.